Antwerpse start-up Sentiance trekt Microsoft-topman Tom Vandendooren aan

© Tom Vandendooren
Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Tom Vandendooren gaat aan de slag als Chief Business Development Officer bij de Antwerpse start-up Sentiance. Vandendooren komt van bij Microsoft Europe, waar hij de commerciële strategie uittekende voor verschillende businessunits.

Tom Vandendooren werkte in een vorig leven onder andere voor Apple en voor Medialaan, en doorzwom verschillende watertjes bij Microsoft, waar hij het grootste deel van zijn carrière doorbracht. Sinds 2013 was hij er senior director voor de Europese Surface sales & marketing afdeling.

Sentiance, dat geleid wordt door ceo Toon Vanparys, heeft intelligente software in de aanbieding die mobiele data omzet in ‘smart life opportunity’s’ voor eindgebruikers. De toepassing levert contextgevoelige en voorspellende diensten op basis van data uit verschillende toestellen.

De start-up, die intussen al de status van scale-up heeft bereikt, haalde in november nog 5,2 miljoen dollar op in een B-ronde geleid door het Samsung Catalyst fund, en ook Volta Ventures, Qbic, Nova Participations en Pamica zijn in het kapitaal van Sentiance gestapt. Momenteel werken er een twintigtal mensen voor het bedrijf.

“Tom Vandendooren wordt verantwoordelijk voor onze internationale go to market-strategie”, aldus Vanparys. “Met zijn ervaring is hij de geschikte man om ons merk verder te ontwikkelingen in binnen- en buitenland, en om een adequate channel-strategie uit te tekenen.”

Context is key bij het leveren van waardevolle en gepersonaliseerde digitale ervaringen”, vult Vandendooren aan, “zeker in een mobile first-wereld. Sentiance is dus uitermate goed geplaatst om een onbetwiste leider te worden in contextual intelligence. Ik ben dan ook blij dat ik voortaan deel uitmaak van dit team.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content