Brusselse autodeeldienst Djump overgenomen door Franse VTC-aanbieder Chauffeur-Privé

30/07/15 om 17:29 - Bijgewerkt om 17:29

Bron: Datanews

De Brusselse alternatieve taxidienst Djump is overgenomen door zijn Franse sectorgenoot en VTC-aanbieder Chauffeur-Privé. Djump had zijn diensten opgeschort na het recente gewelddadige protest van taxichauffeurs in Frankrijk.

Brusselse autodeeldienst Djump overgenomen door Franse VTC-aanbieder Chauffeur-Privé

De Brusselse autodeeldienst en Uber-concurrent Djump (het vroegere Djengo) heeft onmiddellijk na het opschorten van zijn activiteiten in België en Frankrijk gesprekken aangeknoopt met andere Franse bedrijfjes over een partnership of een overname. Het is dus dat laatste geworden.

Djump was actief in Parijs, Lyon en in onze hoofdstad, maar tekende 90 procent van zijn omzet op in Frankrijk. De dienst, met 3.000 aangesloten chauffeurs en 200.000 gebruikers verspreid over de drie steden, gaat nu op in de Franse VTC (Vehicule de Tourisme avec Chauffeur)-aanbieder Chauffeur-Privé. Het grootste deel van de 15 werknemers maakt mee de overstap.

"Het gewelddadige protest van de taxichauffeurs in combinatie met het feit dat diensten zoals Djump en UberPOP voortaan illegaal zijn in Frankrijk, heeft ons gedwongen om te stoppen omdat we de veiligheid van onze chauffeurs niet meer konden garanderen", vertelt medeoprichter en ceo Tanguy Goretti van Djump.

"Maar we hebben ook mensen op de payroll, en zijn dus onmiddellijk beginnen zoeken naar een oplossing. We hebben met verschillende partijen gepraat in Frankrijk, en uiteindelijk is Chauffeur-Privé (dat privéchauffeurs met licentie koppelt aan klanten) als best mogelijke partner uit de bus gekomen."

Omdat de bestuurders die voor Chauffeur-Privé rijden professionele chauffeurs zijn mét licentie, en omdat het Franse bedrijfje gecategoriseerd staat als officiële VTC-aanbieder, kan het team van Djump voortaan op twee oren slapen.

"Uiteraard kunnen onze chauffeurs niet zomaar meekomen, want het merendeel onder hen is particulier en heeft geen professionele licentie om mensen te vervoeren", aldus nog Goretti. "Dit gezegd zijnde, is het wel degelijk de bedoeling om binnen Chauffeur-Privé onze toekomst verder uit te tekenen."

In elk geval gaat Chauffeur-Privé proberen om zoveel mogelijk Djump-gebruikers te overhalen om voortaan voor hen te kiezen. En uiteraard kan het bedrijf, dat enkel diensten aanbood in Cannes, Nice en Parijs, nu ook gemakkelijker uitbreiden naar Lyon én naar Brussel.

Onze partners