Connected infrastructure

29/04/15 om 08:01 - Bijgewerkt op 04/05/15 om 15:31

Zo goed als elk voorwerp kan op termijn één of meer sensoren bevatten die data registreren: van auto en fiets, tot verpakking, tandenborstel of pillendoos. Hetzelfde geldt voor wegen, machines in fabrieken, elektriciteitsmeters, enzovoort. Om de data te kunnen verzamelen, analyseren en bewerken, is er echter nood aan een geconnecteerde infrastructuur.

Connected infrastructure

© Fujitsu

Bedrijven willen de kwaliteit van hun producten en het niveau van hun dienstverlening voortdurend verhogen. De nieuwe technologie laat toe veel sneller tot resultaten te komen, omdat er in de hypergeconnecteerde wereld heel veel data beschikbaar zijn in real time. Dat zorgt ervoor dat bedrijven bepaalde fouten heel snel kunnen opmerken en rechtzetten, dat ze hun resources efficiënter kunnen inzetten en dat ze sneller innovatieve diensten kunnen aanbieden. Dat zorgt uiteraard voor een grote economische impact.

Communicatie met de klant

De geconnecteerde infrastructuur biedt met name aan productiebedrijven een belangrijk voordeel. De verkoop van een offline product bleef beperkt tot een eenmalige transactie. Wanneer een product echter in verbinding staat met het internet, ontstaat er nieuwe kanaal waarlangs de producent via het product kan communiceren met de klant. De producent kan van die mogelijkheid gebruik maken om nieuwe diensten en nieuwe bedrijfsmodellen te ontwikkelen.

Volgens Fujitsu schuilt de sleutel tot succes in de combinatie van mensen, informatie en infrastructuur. Door mensen te ondersteunen met human centric ICT, is het mogelijk om nieuwe diensten te ontwikkelen die precies beantwoorden aan een heel specifieke behoefte.

Wilt u meer weten over de visie van Fujitsu op human centric innovation?

Surf naar: http://www.fujitsu.com/be/microsites/human-centric-innovation/

Meer info:

info.belgium@ts.fujitsu.com

+32 2 536 61 11

fujitsu.com/be

Onze partners