Alle laptops gaan stuk

Het is slecht gesteld met de kwaliteit van onze gadgets. Het Amerikaanse [Consumer Reports] heeft eens uitgerekend welke laptops van welk merk het vaakst terug naar de winkel moeten voor reparatie, en het resultaat is bedroevend: 16 tot 19 procent van alle laptops (het merk doet er niet toe) moet tijdens zijn levensloop ooit binnen voor een serieuze reparatie. De twee merken die het best (al is dat relatief) uit de bus komen zijn Sony en Lenovo, en de ‘minst goede’ merken zijn Compaq en Gateway. Als we het goed begrijpen heb je bij de aankoop van een laptop dus één kans op zes om met rommel opgescheept te zitten. Niet bepaald een resultaat om over naar huis te schrijven.

Het is slecht gesteld met de kwaliteit van onze gadgets. Het Amerikaanse [Consumer Reports] heeft eens uitgerekend welke laptops van welk merk het vaakst terug naar de winkel moeten voor reparatie, en het resultaat is bedroevend: 16 tot 19 procent van alle laptops (het merk doet er niet toe) moet tijdens zijn levensloop ooit binnen voor een serieuze reparatie. De twee merken die het best (al is dat relatief) uit de bus komen zijn Sony en Lenovo, en de ‘minst goede’ merken zijn Compaq en Gateway. Als we het goed begrijpen heb je bij de aankoop van een laptop dus één kans op zes om met rommel opgescheept te zitten. Niet bepaald een resultaat om over naar huis te schrijven.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content