Jack strikt Michel Tombroff

16/02/16 om 11:28 - Bijgewerkt om 11:45

Bron: Datanews

Opschudding in start-upland. Michel Tombroff verlaat dan toch Softkinetic dat hij net aan Sony verkocht om zich op het uitbouwen van de prille berichtendienst Jack te storten. "Het ligt in mijn aard om naar een start-up te neigen, vrees ik", klinkt het.

Jack strikt Michel Tombroff

© Michael Tombroff

En toch is het even fronsen. Want nog maar eens een app voor mobiele berichtjes? Hebben we nog niet genoeg aan die icoontjes van Whatsapp, Snapchat en Facebook Messenger op onze telefoon? Tombroff lacht. "Dat zou zo zijn als Jack niet het tegendeel van al die diensten brengt. Waar bij anderen het momentane primeert, laat Jack je net wachten voor je je berichtje kunt lezen. Pas op het moment dat de verzender vooraf heeft betaald, krijg je zijn boodschap te zien. Als idee zo eenvoudig en elegant, dat het me erg charmeerde. Het is een kans om eens iets nieuws te doen."

Dus moest hij wel aan boord? "Ik heb met veel mensen gepraat, in mijn omgeving, en ook uit de businesswereld. Iedereen vindt het concept van Jack interessant intrigerend; de moeite om te proberen uit te bouwen. En ik kreeg ook heel wat signalen dat onze berichtendienst misschien wel de meeste potentie heeft om advertentiegeld te werven. Uiteindelijk is die wachtperiode voor je een berichtje kunt lezen ideaal om reclame te publiceren."

Nochtans was Tombroff ook na de verkoop van zijn succesvolle start-up Softkinetic aan multinational Sony van plan om bij zijn geesteskind te blijven. "Tot Jack Abrams van Jack me in november vroeg of ik niet in zijn bedrijf wilde stappen. Ik ben op vraag van Sony nog tot eind januari gebleven om de overgang in goeie banen te leiden, maar ik vrees dat het nu eenmaal meer in mijn aard ligt om me om een kleine maar beloftevolle start-up te buigen."

Met als doel: van Jack nu een winstgevende operatie te maken? Ho maar, klinkt het. "De eerste twaalf, misschien zelfs 24 maanden willen we ons niet bekommeren om winstgevendheid. Eérst moeten we vooral gebruikers zien te overtuigen. Het idee is immers zo simpel en dus kopieerbaar dat we snel moeten groeien; zodat we eerst zijn. En dan pas, gaan we zoeken naar manieren om geld te verdienen, al zijn de mogelijkheden niet oneindig: of we introduceren betalende services, of we laten merken betalen voor advertenties of iets gelijkaardigs. Maar ja, dat wil zeggen dat we de komende jaren veel geld nodig zullen hebben voor marketing en ontwikkeling."

"En dat wordt mijn eerste taak: zorgen dat er vers kapitaal aan boord komt. Maar hoeveel dat moet zijn, en hoe we dat gaan werven zijn we nog aan het bekijken."

Een uitgebreider portret van de start-up Jack, vindt u hier.

Onze partners