Kwart miljoen euro voor horeca-app tsjing

© tsjing
Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

De start-up tsjing haalt 250.000 euro zaaikapitaal op: 100.000 euro via het Bolero crowdfunding-platform en 150.000 euro bij een aantal business angels waaronder Wim Voss. tsjing is een applicatie waarmee bezoekers van horecazaken en events via hun smartphone kunnen bestellen en betalen.

De klanten sturen hun bestelling via de digitale menukaart in de app rechtstreeks door naar de bar of naar de keuken, en kunnen meteen ook afrekenen als ze dat wensen. Zowel de gasten als de uitbaters kunnen op elk moment de status en wachttijd van de bestelling raadplegen.

In 2015 bewees tsjing op een 20-tal locaties dat de markt (of toch alleszins de consument) klaar is voor de nieuwe horeca-app. Om tegemoet te kunnen komen aan de groeiende interesse zocht en vond tsjing zaaikapitaal. De verse middelen zullen aangewend worden om twee JavaScript developers en één operationeel manager aan te werven.

tsjing haalde 100.000 euro op via het Bolero crowdfunding-platform van KBC. “Hierdoor beschikken we nu over 135 geëngageerde tsjing-ambassadeurs”, knikt ceo en oprichter Mark Willems. “Onze campagne zorgde nationaal voor heel wat publiciteit, waardoor we in geen tijd die som ophaalden.”

Ook business angel Wim Voss is een van de investeerders. Voss is geen onbekende in de wereld van zaaikapitaal en ondersteuning van jonge ondernemers. Hij startte 18 jaar geleden met Newworld en bouwde het uit tot een internationaal gerenommeerde brand activation groep.

Drie jaar geleden verkocht Voss Newworld aan het Japanse Dentsu Aegis Network, om zich meer toe te kunnen leggen op andere beloftevolle bedrijven zoals Spicymotion, Mobile Locker en nu dus ook tsjing.

Duval Union

tsjing werd opgericht in 2013 door Mark Willems. Een eerste versie van de app kwam op de markt eind 2014. In 2015 konden vijftienduizend bezoekers op een 20-tal locaties, waaronder Carré, Tour & Taxis en Q Beach House, kennismaken met de toepassing.

In 2016 wil tsjing 50 populaire horecazaken aansluiten en 50 grote events binnenhalen.

De start-up maakt deel uit van Duval Union en het Startit@kbc-netwerk. Sinds het prille begin kan het bedrijfje rekenen op de steun van Bacardi-Martini en van Venuez, een Belgische horeca-vakorganisatie.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content