Laat je kinderen zorgeloos op het strand dankzij Bino

09/10/15 om 10:24 - Bijgewerkt om 10:23

Bron: Datanews

We hebben een mooie zomer gehad, ideaal voor stranduitstapjes. Al zorgde dat ook voor problemen, want ondanks de verdwaalpalen liepen er ook dit jaar weer een record aantal kinderen verloren. Met een slimme armband met ingebouwde beacon wil Bino paal en perk stellen aan het fenomeen, en ouders met een gerust gemoed laten afzakken naar de zee.

Laat je kinderen zorgeloos op het strand dankzij Bino

© Mathieu Cardinael

De aanpak is helder: voor 24 euro schaf je je als ouder een vrolijk en hip bedrukt armbandje (dank u, partner Studio 100) aan dat via bluetooth connectie maakt met de gratis aan te schaffen app op de smartphone van de ouders. Vanaf dat moment krijg je automatisch een melding als ze zich te ver uit de buurt verwijderen; een pro-actieve manier van aanpakken dus.

Met beperkte promotie via online marketing gingen er deze zomer al een kleine 2000 armbandjes over de toonbank, nu het kustseizoen gedaan is willen de ontwerpers ook inzetten op pretparken en andere familie-evenementen. Mathieu Cardinael van The Craftsmen BVBA, dat het product ontwikkelde, ziet het immers groot. "Natuurlijk willen we ons product over heel Europa verspreiden, maar dan moeten we lokale distributeurs vinden. Nu verkopen we enkel via een webshop, maar om bekendheid te verwerven zullen we toch points of sale nodig hebben. Ook in België kijken we daar naar uit, en willen we met een Mediamarkt of Fnac praten om de bandjes ook bij hen aan de man te brengen.

"We hebben een massa gebruikers nodig om onze community te laten werken, en ook dat is belangrijk: zij kunnen immers mee worden ingezet om een vermist kind op te sporen." Klinkt het. Tegen volgende zomer hoopt Cardinael de kaap van de 25.000 gebruikers te hebben overschreden; een flinke stap op weg in het businessplan dat voorziet om break even te draaien na 19 maanden.

200.000 euro is er al geïnvesteerd in Bino: twee derde daarvan komt van het Brugse Duo Digital Factory, dat ook mee de technische kant van de zaak ontwikkelde, één derde uit de privéfondsen van de vennoten. "Met het oog op de uitbreiding, zijn we wel degelijk op zoek naar meer investeerders om verdere promotie en marketing te kunnen bekostigen", zegt Cardinael. "Daarom trekken we in november naar de Web Summit in Dublin om er met investeringsfondsen te gaan praten."

Naam: Bino

Maatschappelijke zetel: Brugge

Aantal werknemers: 4 vennoten

Kapitaal: op zoek naar bijkomende investeerders

Website: www.mybino.com

Onze partners