Reiskoffers-as-a-Service

24/05/18 om 21:00 - Bijgewerkt om 11:36
Uit Datanews van 25/05/18

Vanuit zijn Europese hoofdkwartier in Oudenaarde lanceert Samsonite een nieuw verkoopkanaal. Het bedrijf bedacht een servicemodel voor luchtvaartmaatschappijen, ondersteund door een digitale oplossing.

Het project kreeg de naam Bagsupport. Samsonite ontwikkelde het initieel voor de Scandinavische activiteiten van SAS. De luchtvaartmaatschappij was op zoek naar een manier om klanten met beschadigde bagage sneller te helpen. Tegelijk wilde SAS ook intern een optimalisering - en kostenbesparing - realiseren. Wanneer een reiziger schade aan zijn bagage vaststelt op een vlucht van SAS in Zweden, Noorwegen of Denemarken, dan neemt Samsonite het hele achterliggende proces over. "De klant kan al meteen aangifte doen in de luchthaven", zegt Jouric Van Veerdeghem, Business Objects Global Team Lead bij Samsonite. "In acht Scandinavische luchthavens is een voorraad Samsonite-koffers aanwezig...

Verder lezen?

Lees gratis alle artikelen van Datanews

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd

Onze partners