1 april: billenkletsen met ict

Aan aprilvissen geen gebrek op het internet. Ook de ict-sector liet zich niet onbetuigd. Een overzicht.

Aan aprilvissen geen gebrek op het internet. Ook de ict-sector liet zich niet onbetuigd. Een overzicht.

Of het er nu vingerdik op lag of niet, op deze site [kon u lezen] dat de veiling voor de vierde mobiele licentie uit communautaire overwegingen werd opgesplitst in een Waalse en een Vlaamse veiling.

Maar we waren niet de enigen die onze eigen site misbruikten om wat te dijenkletsen. Fedict stuurde naar z’n medewerkers (zeer echt lijkende) valse screenshots van datanews.be door, met een artikel dat Fedict volledig migreert naar open source, dat er openingen worden gemaakt in het datacenter van Fedict om de luchtstroom beter te garanderen en dat er een eID wordt gelanceerd waarbij de chip door de kaart kan gedrukt worden. “Hierdoor kan de eID niet meer gebruikt worden voor elektronische toepassingen en wordt de privacy optimaal gegarandeerd”, staat er te lezen.

De collega’s van ZDnet.be kozen voor een buitenlandse aprilvis, met het [bericht] dat MIT teleportatie mogelijk had gemaakt. Het Luxemburgse ITnation.lu maakte zijn lezers wijs dat [elke Luxemburger een iPad krijgt] door een bilateraal akkoord met de VS.

Op het Nederlandse Webwereld.nl bouwden ze een volledige [‘China-vriendelijke website’] met sarcastische titels als “Gecensureerd internet werkt sneller” of “Amerikaanse hackers achter cyberaanvallen”. Het “Rode Boekje” figureert bij de meest gelezen artikels. Nog in Nederland lanceerde internetprovider Xs4all zogezegd een [iPhone-app] die het mogelijk maakt Xs4all klanten te herkennen op straat. Het moet daarvoor wel privégegevens van klanten publiek beschikbaar maken.

Google [meldde] tenslotte dat het z’n naam in Topeka zou veranderen om te eren dat die stad in het Amerikaanse Kansas [zijn naam even in Google had veranderd]. Het bedrijf wijst er op dat het werkwoord ‘to google’ dan ook voortaan ‘to topeka’ moet worden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content