8 redenen waarom Twitter geen tweede Facebook is

© Belga
Michael Ilegems Chef van Knack Focus en KnackFocus.be

Twitter loopt, aan de vooravond van zijn beursgang, nog altijd achter op grote concurrent Facebook. Daar zijn 8 redenen voor.

Twitter loopt, aan de vooravond van zijn beursgang, nog altijd achter op grote concurrent Facebook. Daar zijn 8 redenen voor.

1. Twitter heeft minder maandelijks actieve gebruikers dan Facebook Twitter telde in het derde kwartaal van 2013 232 miljoen actieve gebruikers per maand, Facebook 1,2 miljard.

2. Twitter heeft minder mobiele maandelijks actieve gebruikers dan Facebook In het derde kwartaal had Twitter 176,3 miljoen maandelijks actieve gebruikers via tablets en smartphones, Facebook 874 miljoen.

3. Gebruikers spenderen minder tijd op Twitter dan op Facebook In september 2013 zaten gebruikers gemiddeld 12 minuten en 51 seconden per dag op Twitter, terwijl Facebook-gebruikers dagelijks gemiddeld 22 minuten en 52 seconden online waren.

4. De populairste Twitter-gebruiker heeft minder fans dan de populairste Facebook-gebruiker Katy Perry heeft 46,6 miljoen volgers op Twitter, Rihanna heeft bijna 80 miljoen fans op Facebook.

5. Twitter maakt verlies, Facebook maakt winst Twitter boekte tussen het eerste en het derde kwartaal een nettoverlies van 134 miljoen dollar, Facebook boekte een nettowinst van 977 miljoen dollar.

6. Twitter draait minder omzet dan Facebook Tussen het eerste en het derde kwartaal van 2013 draaide Twitter een omzet van 422 miljoen dollar, Facebook klokte af op 5,3 miljard dollar.

7. Twitter draait minder omzet per gebruiker dan Facebook De omzet per gebruiker op Twitter bedroeg in kwartaal drie 0,73 dollar, die van Facebook 1,72 dollar.

8. Twitter heeft een kleiner marktaandeel op de mobiele advertentiemarkt dan Facebook In 2013 behaalde Twitter op de mobiele advertentiemarkt een marktaandeel van naar schatting 1,9 procent, Facebook haalde 15,8 procent.

Gebaseerd op een infografiek van het online statistiekenportaal Statista.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content