Afname door consumenten stimuleert Europese verkoop van notebooks

20/04/05 om 00:00 - Bijgewerkt op 19/04/05 om 23:59

Bron: Datanews

De verkoop van notebooks via de verkoopkanalen aan consumenten, is in januari in de 12 belangrijkste Europese markten gestegen met 61 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Tegelijk bleef de verkoop via het indirecte kanaal aan bedrijven over het algemeen stabiel, met een gemiddelde daling van 3 procent. Dat blijkt uit cijfers van Context.Dat komt neer op een groei van 15,9 procent in beide marktsegmenten (consumenten en bedrijven) samen. De indirecte verkoop aan consumenten is hiermee goed voor 40,9 procent van de notebookverkoop in Europa.Vooral in Zwitserland steeg het aandeel van de verkoop van notebooks aan consumenten spectaculair: van 25 tot 62 procent. In Frankrijk groeide dat aandeel naar 61 procent.In Nederland en Spanje worden echter nog altijd meer notebooks verkocht aan bedrijven dan aan consumenten, met een aandeel van respectievelijk 67,6 en 68,8 procent. In Zwitserland groeit het aandeel van de bedrijfssegment zelfs lichtjes, van 75,2 naar 78,3 procent.

Onze partners