Albert Frère koopt Club

Nadat mediareus Bertelsmann onlangs zijn eerste stappen waagde in de e-commerce, met Cosmox, stort zakenman Albert Frère zich onrechtsreeks in de online handel. Hij neemt met een van zijn holdings, Distripar, de boeken- en papierwarenketen Club over. Die hangt samen met de grote Belgische e-winkel Proxis.

Distripar, eigendom van Albert Frère, neemt boeken- en papierwarenketen Club over voor 21 miljoen euro. De keten was tot op heden in handen van de investeringsmaatschappijen Net Fund Europe en KBC Private Equity. Distripar is eigenaar van onder meer de beauty-shops Planet Parfum en van Belgian Sky Shops op de luchthavens van Zaventem en Charleroi.Club werd in 2001 overgenomen door de webwinkel Proxis, waardoor de verkoop op twee poten steunde. De keten maakte in 2004 1,6 miljoen euro winst en draaide een omzet van 50,5 miljoen euro. Omdat Albert Frère de vroegere eigenaar van Club, de GIB-groep, in 2002 heeft overgenomen, komt Club in feite in een vertrouwde omgeving terecht.Met de overname kiest Frère onrechtstreeks voor een keten met een stevige e-commercepoot. Zoals cijfers van onder meer de BankCard Company aangeven is online winkelen aan een enorme opmars bezig. Albert Frère kon blijkbaar niet achterblijven nadat mediareus Bertelsmann in België de webwinkel Cosmox lanceerde en nadat Fnac vorig jaar een deel van zijn catalogus online zette.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content