Analysesoftware ten dienste van de liefde

12/05/06 om 00:00 - Bijgewerkt op 11/05/06 om 23:59

Bron: Datanews

De populaire datingsite eHarmony heeft gekozen voor de predictive analytics software van SPSS. Die moet niet alleen het eigen bedrijf beter doen draaien (als een soort BI-tool), maar ook op een wetenschappelijke manier profielen van geregistreerde eHarmony-bezoekers aan elkaar koppelen.

Datingsite eHarmony gaat de analysesoftware van SPSS toepassen binnen het bedrijf en voor de online activiteit. Binnen eHarmony zal de software gebruikt worden voor wetenschappelijk onderzoek, voor merkontwikkeling en voor onderzoek naar product- en klantentevredenheid.Maar de geregistreerde gebruiker van de diensten van eHarmony zal ook kunnen genieten van de 'predictive analytics' van SPSS. De profielen van gebruikers worden via de technologie aan elkaar gelinkt, "om de kans op een succesvolle relatie te vergroten," zo melden SPSS en eHarmony. Naar eigen zeggen is eHarmony de eerste online datingservice die gebruik maakt van een wetenschappelijke benadering om mensen aan elkaar te koppelen.eHarmony is opgericht in 2000 door de Amerikaanse psycholoog Dr. Neil Clark Warren. De website telt inmiddels meer dan 11 miljoen geregistreerde gebruikers. Het bedrijf maakt zich sterk dat per dag gemiddeld 90 (!) koppels trouwen, nadat ze via eHarmony met elkaar in contact zijn gekomen. Mocht hun huwelijk nadien wat in een dipje belanden, dan kan het koppel nog altijd gebruik maken van de nieuwe dienst, eHarmony Marriage, die barstjes in een relatie helpt te herstellen.

Onze partners