Angry Birds spelen met force-feedback katapult

Twee studenten bouwden een usb-controller in de vorm van een katapult om het populaire spelletje Angry Birds te spelen.

Twee studenten bouwden een usb-controller in de vorm van een katapult om het populaire spelletje Angry Birds te spelen.

Hideaki Matsui en Andrew Spitz studeren aan het Institute of Interaction Design in Kopenhagen. Voor hun studieproject over haptische techniek ontwikkelden ze Super Angry Birds, een usb-controller met force feedback die het gevoel van een katapult simuleert.

Niet alleen kunnen ze op die manier Angry Birds spelen alsof ze de vogels met een echte katapult wegschieten, ze ontwikkelden bovendien een “TNT”-knop waarmee ze net als in het spel de speciale krachten van de vogels kunnen gebruiken.

Voor hun usb-katapult gebruikten ze een gemotoriseerde schuifregelaar en een op maat gemaakte Arduino microcontroller. Ze programmeerden in Arduino en Max/MSP, een visuele programmeertaal voor muziek en multimedia. Het resultaat kan je in de video bekijken, waarin ook wordt uitgelegd hoe de katapult werkt:

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content