Aristo Music krijgt kapitaalinjectie van 2,6 miljoen euro

Aristo Music, een Limburgs bedrijf gespecialiseerd in selectie- en distributietechnieken voor digitale muziek, krijgt een kapitaalinjectie van 2,6 miljoen euro.

Aristo Music, een Limburgs bedrijf gespecialiseerd in selectie- en distributietechnieken voor digitale muziek, krijgt een kapitaalinjectie van 2,6 miljoen euro.

De nieuwe middelen zullen gebruikt worden voor de internationale uitbreiding van Aristo. Zowel LRM, KBC Arkiv, het Baekeland Fonds II als het Gemma Frisius Fonds II nemen deel aan de kapitaalronde.

Het in 2001 opgerichte Aristo Music werkt samen met de afdeling ‘experimentele psychologie’ van de KUL en onderzocht het effect van muziek op e mens. De technologie van het bedrijfje maakt het mogelijk om snel muziekselecties te creëren voor specifieke situaties (bv. rustige muziek voor het ontbijt in een hotel, vrolijke muziek voor een kinderfeestje, …), en dit via verschillende vormen van muziekdistributie.

Eén van de toepassingen van Aristo Music is het recent gelanceerde ‘Tunify Muziekplatform’, een nieuwe online muziekdienst specifiek gericht op horeca- en handelszaken. Vanuit de website tunify.com kan men op een eenvoudige en goedkope manier imagoversterkerkende muziek kiezen en afspelen in een handelszaak.

“Dankzij onze muziek zien sommige warenhuizen hun omzet met vijftien procent stijgen”, vertelt oprichter en gedelegeerd bestuurder Benito Stans. “Met de kapitaalsverhoging zal Aristo haar activiteiten verder kunnen uitbreiden naar de Europese markt. Om de groei te ondersteunen, moeten we extra mensen aantrekken en de strategische samenwerking met zowel de KUL en de UGent nog versterken.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content