B2B-sector nog niet vertrouwd met Web 2.0

21/11/08 om 08:00 - Bijgewerkt om 07:59

Bron: Datanews

Bedrijven in de B2B-sector zijn nog niet erg vertrouwd met Web 2.0, zo blijkt uit onderzoek van InSites. Toch is dat in tegenspraak met wat ze eigenlijk willen.

Bedrijven in de B2B-sector zijn nog niet erg vertrouwd met Web 2.0, zo blijkt uit onderzoek van InSites. Toch is dat in tegenspraak met wat ze eigenlijk willen.

Bedrijven hebben vooral ervaring met e-mail marketing, elektronische nieuwsbrieven en search engine optimization. In mindere mate kennen ze ook Wikipedia, online adverteren, professionele sociale netwerken en het opvolgen van wat op forums verteld wordt over het bedrijf en webinars. De bedrijven hebben heel wat minder ervaring met RSS-feeds, corporate blogs, blog monitoring, sociale netwerken en online aggregators. Second Life, Mobile marketing en podcasts worden zo goed als niet gebruikt.

Bijna de helft (48 procent) van de ondervraagde bedrijven heeft geen budget gereserveerd voor dergelijke toepassingen, dat terwijl 42 procent vindt dat hun bedrijf dit wel zou moeten doen. Als belangrijkste redenen om Web 2.0 toepassingen te gebruiken vinden bedrijven dat het een merk kan versterken, nieuwe business kan genereren of kan leiden tot betere communicatie met de klant, aldus de onderzoekers. Ze voorspellen in het komende jaar vooral een groei in e-mail marketing, elektronische nieuwsbrieven, search engine optimization, webinars en online adverteren.

Bron: Belga

Onze partners