Bank van de Post mikpunt van phishing

Oplichters hebben het gemunt op de klanten van de bankgroep Bank van de Post die internetbankieren. Via een misleidende mail proberen ze vertrouwelijke gegevens van de cliënten te ontfutselen. Dat schrijft De Tijd.

Oplichters hebben het gemunt op de abonnees van de bankgroep Bank van de Post die internetbankieren. Via een misleidende mail proberen ze vertrouwelijke gegevens van de cliënten te ontfutselen. Dat schrijft De Tijd.

“Iemand die geen klant was, heeft ons van de mail op de hoogte gebracht”, zegt algemeen directrice Martine De Rouck. Er zouden nog geen gedupeerden zijn, maar de Bankl van de Post onderzoekt de zaak. Phishing – het imiteren van bedrijfsmails om op die manier bancaire gegevens te pakken te krijgen – is geen nieuw fenomeen, maar het is toch vrij uniek dat een Belgische bank geviseerd wordt. Vorig jaar kreeg het Nederlandse Rabobank met een soortgelijke ‘aanval’ te maken, maar doorgaans probeert men vooral klanten van veilingsite eBay, betalingsdienst PayPal of Amerikaanse banken te misleiden. Met een aantal tips en wat gezond IT-verstand kun je phishingmails doorgaans wel herkennen. Op [Peeceefobie.be] – een iniatief van Fedict – lees je er meer over.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content