Base: "Vande Lanotte vergist zich van doelwit met telecomcampagne"

24/12/13 om 09:54 - Bijgewerkt om 09:54

Bron: Datanews

Base noemt de nieuwe campagne van Johan Vande Lanotte, waarbij operatoren klanten met een ouder tariefplan een recentere en voordeligere versie moeten aanbieden, "een non-issue" en "een gemiste kans".

Base: "Vande Lanotte vergist zich van doelwit met telecomcampagne"

Johan Vande Lanotte (sp.a) stelde maandag de akkoorden voor die hij heeft gesloten met de vier grote mobiele operatoren Belgacom, Telenet, Mobistar en Base Company. Die engageren zich ertoe hun klanten met een ouder tariefplan een meer recente en voordelige versie aan te bieden.

Non-issue
"Voor Base Company is het akkoord een non-issue aangezien concurrentie en betere aanbiedingen simpelweg tot ons DNA behoren. Wij denken overigens dat de minister zich van doelwit vergist", luidt het bij Base.

Base zegt dat Vande Lanotte met de telecomsector de operatie wilde overdoen die hij eerder in de energiesector doorvoerde, maar Base Company zegt dat dit niet kan omdat deze twee sectoren te verschillend zijn. "Twee zo verschillende sectoren over één kam scheren en op hen dezelfde 'remedie' toepassen heeft niet veel zin en is zelfs strijdig met elkaar."

Vaste operatoren
Base Company vraagt zich ook af waarom het hier alleen om de mobiele operatoren gaat en vraagt wanneer er een dergelijk akkoord komt voor de vaste operatoren - telefonie, internet, IPTV, packs. "Nochtans dalen de prijzen op de vaste markt niet zoals op de mobiele markt", stelt Base Company.

"Komt dat misschien omdat op die markt concurrentie ontbreekt en er geen toegang was tot de netwerken van de vroegere monopolisten Belgacom, Telenet en Tecteo? Geeft dit gebrek aan concurrentie die operatoren de zekerheid dat ze hun klanten voor eeuwig kunnen behouden? Belgacom en Telenet hebben aangekondigd dat ze volgend jaar hun prijzen gaan... verhogen", zo besluit Base Company.(Belga/MI)

Lees meer over:

Onze partners