Bedrijven missen mobiele strategie

23/05/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 22/05/07 om 23:59

Bron: Datanews

Ondernemingen maken tegenwoordig volop gebruik van mobiele zakelijke toepassingen. Vaak ontbreekt het echter aan een langetermijnstrategie.

Steeds meer bedrijven gebruiken mobiele ict-toepassingen in de dagelijkse bedrijfsvoering. Zo beschikt ongeveer 65 procent van alle werknemers over een draadloos netwerk en gebruikt 55 procent een mobiele e-mailtoepassing. Twee op de vijf ondernemingen hebben hun mobiele werknemers hiervoor zelfs voorzien van notebooks of smartphones. Vaak zijn deze toepassingen echter niet samenhangend geïmplementeerd. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Cisco. De netwerkleverancier bevroeg wereldwijd meer dan 1000 managers van kleine en grote ondernemingen.Meer dan 60 procent van de bedrijven blijkt geen langetermijnstrategie te hebben voor het gebruik van mobiele ict-toepassingen. Zo hanteert een op de vier ondernemingen een ander beveiligingsbeleid voor draadloze technologie dan voor de traditionele (kabel)netwerken. 60 procent zegt bovendien geen middelen te hebben om radio frequency-bedreigingen in de gaten te houden, hoewel ze daar wettelijk wel toe verplicht zijn. Het ontbreken van een duidelijke strategie duidt erop dat het gebruik van mobiele toepassingen vooral op incidentele en reactieve basis gebeurt.

Onze partners