Bekritiseerde Samsung-smartwatch verkoopt beter dan verwacht

Michael Ilegems Chef van Knack Focus en KnackFocus.be

Samsung kreeg heel wat kritiek op zijn Galaxy Gear-smartwatch. Toch verkoopt het gadget redelijk goed: er zijn volgens de officiële cijfers 800.000 stuks de deur uit.

Samsung heeft de verkoopcijfers van zijn Galaxy Gear-smartwatch naar buiten gebracht. Er zijn 800.000 exemplaren aan de man gebracht. Dat overtreft de eigen verwachtingen.

Kritiek

Er kwam immers heel wat kritiek op het slimme polshorloge. De apps waren dun gezaaid en bevatten bugs, de batterij hield het niet veel langer uit dan die van een smartphone, en het gadget was in het begin maar met weinig Samsung-toestellen compatibel – meer bepaald met de Galaxy Note 3 en de Galaxy Tab 10.1 (2014 Edition). Het kwam volgens de Amerikaanse retailer Best Buy zelfs zo ver dat één op drie kopers het ding terug naar de winkel bracht.

Sterk merk

Kennelijk is Samsung er dankzij zijn sterke merknaam dan toch in geslaagd een noemenswaardig aantal Galaxy Gears te verkopen. Uit Google Trends blijkt dat vooral Aziaten erin geïnteresseerd zijn, terwijl Europeanen en Amerikanen er niet écht warm voor lopen.

Update

Inmiddels is er ook een update van de smartwatch beschikbaar. Die maakt het mogelijk om het gadget te verbinden met de Galaxy S3, S4 en S4 Mini. Halverwege december volgen ook nog de S4 Active, de Mega, de S4 Zoom en de Note II.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content