Belg investeert mee in digitale marketeer IgnitionOne

© .
Pieterjan Van Leemputten

De Belg Filip Lauweres is een van de nieuwe eigenaars van IgnitionOne, dat schijft De Tijd. De softwareontwikkelaar voor digitale marketing is zo niet langer in handen van het Japanse Dentsu.

De Belg Filip Lauweres is een van de nieuwe eigenaars van IgnitionOne, dat schijft De Tijd. De softwareontwikkelaar voor digitale marketing is zo niet langer in handen van het Japanse Dentsu.

IgnitionOne focust zich op online reclame. Meer bepaald ontwikkelde het een platform voor digitale marketing. Het bedrijf was na eerdere overnames in handen van de Japanse reclamegigant Dentsu, maar wordt nu door het management, met de steun van ABS Capital partners en Persimmon Capital partners uitgekocht. Om welke bedragen het gaat is niet bekend.

Daarmee wordt Filip Lauweres een van de nieuwe eigenaars. Hij kwam bij het bedrijf terecht via het Leuvense bedrijf Netmining dat hij destijds oprichtte met Maarten Van Laere en later samensmolt met andere bedrijven tot IgnitionOne.

Het bedrijf telt volgens De Tijd 325 werknemers wereldwijd waarvan 45 in Diegem. Het werkte in onsland onder meer voor Mobistar en Belgacom.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content