"Belgische bedrijven moeten hun innovatie beter marketen"

27/06/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 26/06/07 om 23:59

Bron: Datanews

Dat zegt het European Multimedia Forum (EMF). Het EMF behartigt de belangen van de Europese digitale media-industrieën en beheert onder meer EMMAC, organisator van de 'European seal of e-excellence'-award.

EMMAC staat voor de European Multimedia Associations Convention - een organisatie van e-content- en e-businessverenigingen die met haar 'European seal of e-excellence' de bedrijven met een puike marketing van hun innovatief karakter lauwert.Dit jaar wonnen acht Belgische bedrijven een 'seal', waaronder een 'gold seal' voor World of Droids. Dat bedrijf uit Zelem biedt tools en hostingdiensten voor veranderende reclameboodschappen op beeldschermen bij de eindgebruiker (zoals de Quick-restaurants et alia). 'Silver seals' waren er voor Allisblue, Arjuna (een cms-gericht bedrijf met o.a. faciliteiten voor het beheer van video door de klanten zelf), Emailgarage, ICMS (kennisbeheer projecten), MobilXpense (geautomatiseerde afhandeling van onkostennota's - sneller en met minder kans op onregelmatigheden) en U&I Learning.Deze bedrijven hebben "duidelijk het belang van marketing voor innovaties ingezien," stelt Philippe Wacker, secretaris-generaal van EMF, maar dat verheelt niet dat er nog heel wat andere Belgische bedrijven zijn die hun innovaties beter moeten marketen. Wacker suggereert hiervoor meer samenwerking tussen overheid en privé, evenals tussen de verschillende landsdelen. "België is te zeer gebalkaniseerd," klinkt het dan.Voorts moeten bedrijvenzich ook meer op internationale activiteiten richten. Ca. 100 Belgische bedrijven met e-content en e-business activiteiten werden al vorig jaar in de 'E-Excellence in Belgium' publicatie samengebracht (te downloaden op [www.e-accelerator.net/belgium]).Hoezeer de blijvende aandacht voor marketing een 'must' is, moge overigens blijken uit de presentaties van de 'seal'-winnaars tijdens de persconferentie. Zij belichtten immers op solide wijze de innovatieve kwaliteiten van het bedrijf, maar vermeldden niet op welke wijze het zich inzake marketing had onderscheiden...

Onze partners