Belgische online voorkeur is 2.0

10/12/08 om 08:00 - Bijgewerkt om 07:59

Bron: Datanews

YouTube, Netlog, Facebook, Hotmail, ... De populairste Belgische online zoektermen zijn volop '2.0'. Dat blijkt uit het jaarlijkse Google Zeitgeist-rapport.

YouTube, Netlog, Facebook, Hotmail, ... De populairste Belgische online zoektermen zijn volop '2.0'. Dat blijkt uit het jaarlijkse Google Zeitgeist-rapport.

De vier hoger genoemde termen zijn - in dezelfde volgorde - de meest frequent in Google ingegeven zoekopdrachten van 2008. Facebook en Netlog staan bovendien bovenaan bij de snelst stijgende termen.

In Vlaanderen worden die belangrijkste zoektermen aangevuld met steden als Antwerpen en Gent en de zoektocht naar songteksten. In Franstalig België wordt er ook opvallend vaak gezocht naar 'Belgique', naar spelletjes en weerberichten. Snelle groeiers in Vlaanderen zijn televisieprogramma's als 'Mijn Restaurant' of 'FC Nerds' en sportevenementen als het EK of de Olympische Spelen. In Wallonië doet ook 'Aandeel Fortis' het voor de verandering goed bij de snelle groeiers.

Qua recepten houden de Vlamingen het traditioneel op soep of koekjes. Franstalige Belgen gaan vaak voor Marrokaanse recepten, houmous of tajine. In hun keuze voor tickets zijn de Vlamingen verknocht aan Leonard Cohen of de musical Daens, Franstaligen kiezen voor artiesten als Mika, Hot Chip of Radiohead.

Een opvallende overeenkomst in heel het land: alle Belgen zijn fan van reizen. Termen als vakantie, hotels en vliegreizen doen het overal goed.

Onze partners