Belgische security know-how in China

Ubizen, gespecialiseerd in it-beveiliging en onderdeel van het Amerikaanse Cybertrust, heeft via het moederbedrijf een belangrijke Aziatische opdracht binnengehaald. Het bedrijf levert CPCNet, een telco/ISP uit Hong Kong, de know-how voor de uitbouw van een security operations center (SOC).

Cybertrust heeft een samenwerkingsakkoord getekend met CPCNet voor de uitbouw van een Aziatisch security operations center (SOC). CPCNey is een telecom- en internetprovider uit Hong Kong die ook een aanzienlijk aantal klanten heeft in China. Het bedrijf wilde het eigen portfolio uitbreiden met Managed Security Services (MSS) voor de Chinese bedrijfswereld. Omdat het over slechts bitter weinig expertise bezit op vlak van security, zocht CPCNet een jaar geleden Cybertrust aan om hen daarbij te helpen. Het is het Leuvense Ubizen, eigendom van Cybertrust, dat zich nu met de uitbouw bezighoudt.”CPCNet wilde zelf de MSS aanbieden, maar had een partner nodig om de technologie en de juiste mensen te leveren, voor de tweede- en derdelijnsondersteuning,” legt Bart Vansevenant uit, Executive Vice President Global Marketing & Business Communication bij Ubizen. “Onze oplossing bestaat uit vier lagen. Allereerst de laag van de klant, waar de verschillende securitycomponenten zich bevinden. Daarnaast is er onze unieke tussenlaag – het security management center (SMG) – die als een soort datacenter alle securitygegevens binnenhaalt en opslaat. Vervolgens is er het SOC van CPCNet – samen met ons opgebouwd – dat de eerstelijnsmonitoring doet van de resultaten van de beveiliging en ingrijpt waar nodig. Daarachter staat dan nog eens onze eigen SOC die de verdere ondersteuning biedt waar nodig.” Het project zou eind juni operationeel moeten zijn.”Voor beveiligingsbedrijven is het heel moeilijk om MSS direct te verkopen in China, omwille van het wantrouwen tegenover westerse bedrijven,” geeft Vansevenant nog mee. “Maar voor CPCNet is het net moeilijk om uit het niets know-how over beveiliging op te bouwen. Dit is daarom een heel mooi compromis. De deal is ook zo opgebouwd dat hoe beter zij het doen, hoe beter het ook voor ons is. En zij zien alvast een groot potentieel op de Chinese markt, want echte concurrentie van locale spelers is er momenteel niet.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content