Belgische topbedrijven leiden verborgen internetleven

06/09/04 om 00:00 - Bijgewerkt op 05/09/04 om 23:59

Bron: Datanews

Chemiereus Tessenderlo's site zou slechts 231 maal in Googles database opgenomen zijn.

Uit een onderzoek van het Belgische internetmarketingbedrijfje Optiseo blijkt dat de grote meerderheid van de topbedrijven uit de Bel-20 nog heel wat werk voor de boeg hebben inzake online zichtbaarheid, zo lezen we vandaag in de Standaard.Het onderzoek ging na hoe de grootste beursgenoteerde Belgische bedrijven scoren bij de zoekmotors. Enkele resultaten van het onderzoek waren ronduit verrassend. Zo zouden volgens Optiseo van de website van Tessenderlo amper 231 paginas in Google zijn opgenomen, terwijl van Barco bijvoorbeeld meer dan 35.000 paginas Google hebben gehaald.Een andere "ontnuchterende" vaststelling: als je op Google.be de zoekterm bier invult, vind je in de top-10 van de resultaten geen enkele pagina van Interbrew terug, zelfs niet als je enkel Belgische paginas opvraagt.Volgens Frederic De Schryver, zaakvoerder van Optiseo is er dus nog heel wat werk aan de winkel voor de Belgische topbedrijven. De score kan gevoelig worden verbeterd door enkele eenvoudige aanpassingen. Vooral het vermijden van al te veel frames en visuele hoogstandjes helpt de score van een site al heel wat vooruit.Van de onderzochte 18 Belgische bedrijven scoorden, Barco, Solvay, Electrabel, Delhaize en Bekaert het best. Umicore, Omega Pharma, Mobistar, DIeteren en Fortis bengelen achteraan.

Onze partners