Bike to Close the Gap bedwingt de Paterberg

19/06/15 om 11:12 - Bijgewerkt om 13:10

Bron: Datanews

Met meer dan 200 deelnemers die op karakter de Paterberg trotseerden, was het wielerevent Bike to Close the Gap alweer een schot in de roos. De deelnemende bedrijven en sponsors (Proximus, Amon, Atos Worldline, Arrow en Securitas) fietsten een recordopbrengst van 85.020 euro bij elkaar.

Bike to Close the Gap bedwingt de Paterberg

De Paterberg zoveel mogelijk beklimmen: dát is de uitdaging bij Bike to Close the Gap. © Fotostudio Leemans

Bike to Close The Gap is ondertussen zowat tot een wielerklassieker uitgegroeid. Voor de vijfde keer organiseerden DNS Belgium en Close the Gap het event waarbij deelnemers uitgedaagd worden om zoveel mogelijk de vermaarde Paterberg op te stoempen. De meer dan 200 deelnemers uit een veertigtal (ict-)bedrijven wisten de Paterberg welgeteld 3.018 keer te bedwingen. De opbrengst - welgeteld 85.020 euro - gaat integraal naar Close the Gap.

Hoofdsponsor Proximus vormde met 27 deelnemers en bijna 500 rondjes het grootste peloton, gevolgd door Dimension Data met 274 rondjes door 15 deelnemers. Bike to Close the Gap is een sportief event en zeker geen wedstrijd, maar toch geven we graag nog even dit mee: Bart Adriaensen (KBC, foto) voert het individuele klassement aan met maar liefst 30 beklimmingen aan een moyenne van 26,47 km/u. Bernard Hakir (Worldline) en Tom Vergote (BICS) eindigden met elk één rondje minder. Eerste vrouw was Nel Coulier (Centric, foto), gevolgd door Maja Meglic (BICS) en Els De Leebeeck (Proximus).

Onze partners