Book2Meet haalt 2 miljoen euro op

BOOK2MEET © BOOK2MEET

Heeft het zin om nog een vergaderzaal te hebben als je die toch maar een paar keer per jaar gebruikt? Niet als het van Book2Meet afhangt, een start-up die bedrijven op zoek naar een tijdelijke ruimte in contact brengt met verhuurders. Een investering van 2 miljoen euro door WorldStone Ventures moet de steile ambities helpen waarmaken.

De ‘marktplaats voor meetingruimtes’, zoals coo Alexandre Centner zijn platform noemt, heeft intussen zo’n 7.000 venues of 32.000 grotere en kleinere zalen in de portfolio. Dat moet een eerste schot zijn om de wereld te veroveren. “Ooit gaat ook Amerika voor de bijl”, betoogt hij gloedvol. “Maar daar is, net als in Groot-Brittannië, inderdaad heel wat concurrentie, dus first things first: éérst Europa. “

Om dat waar te maken is geld nodig, en dat wordt nu opgehaald. Deze week werd bekendgemaakt dat WorldStone Ventures, een durfkapitalist uit Luxemburg, van plan is om twee miljoen euro in de start-up te investeren. “Daarmee willen we onze aanwezigheid in Europa verstevigen, en ons platform technisch en commercieel uitbouwen”, leest de persmededeling.

Centner gelooft dan ook dat er nood is aan het Book2Meetsysteem. Of het nu gaat om een kleine interviewruimte waarin hr-mensen interviews kunnen afnemen, een zaal voor een belangrijke grote vergadering, of een ruimte voor teambuilding voor dertig man of een heus congrescentrum: bedrijven kunnen het niet allemaal in eigen huis hebben, en dus kan het maar handig zijn als iemand hen een overzichtelijk aanbod onder de neus kan duwen. En is de website van Book2Meet handig en snel om zo’n plek te boeken, “Een app komt er weldra, verzekert de coo.”

Maar zit de wereld wel te wachten op nóg een start-up die dit probleem probeert op te lossen? “Wij hebben het voordeel dat die andere bedrijven om te beginnen meestal slechts in één land georganiseerd zijn, en ook vaak eentalig zijn. Wij bieden onze website in vier talen aan, wat gebruikers uit pakweg Duitsland, gemakkelijker over de streep trekt”, betoogt Centner.

“En onze database met 32.000 ruimtes is ook een pak uitgebreider dan die van anderen. Nu is het de bedoeling om ons ook bekend te maken aan het publiek, en daarvoor hebben we verschillende manieren van aanpak. We hebben aan search engine optimization gedaan, maar gebruiken ook search engine en social media advertising. En verder gaan we ook inzetten op content marketing in de vorm van blog artikels en zo meer.”

Met nauwelijks een jaar op de teller mag Book2Meet ondertussen tussen de tien à vijftig boekingen per dag verwerken. “Daar moeten we het ook van hebben”, zegt Centner: “door een kleine fee te nemen van de huurprijs krijgen we onze inkomsten. Gebruikers betalen dus niets, en voor verhuurders is het dan wel een kleine kost, op Book2Meet staat is voor hen ook een vorm van marketing. Zeker als ze een klein complex zijn dat weinig budget heeft voor promotie. Of we daarmee onszelf op termijn niet overbodig maken? Neen, want een klant heeft niet elke keer hetzelfde nodig, dus het kan goed zijn dat ze een volgende boeking elders maken.”

Paspoort:

Naam: Book2Meet

Maatschappelijke zetel: Brussel

Aantal werknemers: 2 vennoten

Kapitaal: eigen middelen, en WorldStone Ventures investeert 2 miljoen euro

Website: www.book2meet.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content