Breng Leuven in beeld met Instagram

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Leuven springt op de Instagramtrend en gaat op zoek gaat naar de mooiste en meest originele foto’s van de stad.

Leuven springt op de Instagramtrend en gaat op zoek gaat naar de mooiste en meest originele foto’s van de stad. Instagram is een bekend en geliefd sociaal netwerk voor smartphones, dat intussen al meer dan 30 miljoen leden telt. Toerisme Leuven gaat voor de organisatie van de Instagram-wedstrijd in zee met SeeMyCity.

Dit Nederlandse initiatief, dat steden in de kijker wil plaatsen met behulp van Instagram en andere sociale netwerken, kende al succes in Rotterdam en Oslo en komt nu dus ook naar de bierstad. Daarna verhuist het naar Doha in Qatar.

Naast de wedstrijd is er ook een workshop en een expo in M, het Leuvense stadsmuseum. Het project kreeg de naam ‘SeeMyLeuven’.

De stad daagt alle bezoekers uit om met de smartphone op pad te gaan en de troeven van de stad in beeld te brengen. Wie denkt dat hij of zij een winnende foto gemaakt heeft, kan dat beeld tot ten laatste 7 januari 2013 delen op Instagram met #seemyleuven.

Een professionele jury, onder leiding van voormalig Leuvense stadsfotograaf Marco Mertens, beoordeelt de inzendingen.

De beste inzendingen worden tentoongesteld in M én beloond met leuke prijzen. Ook de bezoekers van de tentoonstelling kiezen een favoriete foto. Die komt op een ansichtkaart van de stad terecht.

Workshop Wie wil deelnemen aan de wedstrijd maar de foto app nog niet onder de knie heeft, kan zich inschrijven voor een heuse workshop. Die workshop vindt plaats in M op woensdag 7 november van 14.00 tot 17.00 uur.

Deelnemen is gratis, inschrijven verplicht via seemyleuven@leuven.be. De winnende foto’s worden van 11 februari tot en met 31 maart 2013 tentoongesteld.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content