Brussels Airlines heeft meest gebruiksvriendelijke website

12/11/09 om 09:00 - Bijgewerkt om 08:59

Bron: Datanews

Aan de vooravond van de 'World Usability Day' werden in België voor de allereerste keer de meest gebruiksvriendelijke websites in de bloemetjes gezet.

Aan de vooravond van de 'World Usability Day' werden in België voor de allereerste keer de meest gebruiksvriendelijke websites in de bloemetjes gezet.

De Usability Awards werden georganiseerd door AGConsult, dat een professionele jury met kenners in gebruiksvriendelijkheid optrommelde. In de categorie 'bedrijfs- of commerciële website' was het Ancienne Belgique dat met de prijs ging lopen. De jury loofde onder meer de aantrekkelijkheid en overzichtelijkheid van de website die Netlash op poten zette en de goede integratie van sociale netwerken die functies als ticketruil en carpoolen mogelijk maken. Op nummer twee en drie eindigden 'groene' webwinkel Kudzu en Bubblestick dat stickers voor binnenhuisinrichting verkoopt.

In het segment 'overheid en non-profit' haalde de website van Plan België het voor die van 'Uit in Vlaanderen' en de Stad Leuven. Plan België wist te overtuigen met een grafische creatieve uitwerking en gelaagde content met aandacht voor de manier waarop mensen lezen op het web.

De hoofdvogel werd echter afgeschoten door Brussels Airlines dat de publieksprijs kreeg en zich een jaar lang 'de meest gebruiksvriendelijke website van België' mag noemen. Volgens de jury begrijpt Brussels Airlines goed hoe mensen een vakantiebestemming kiezen en speelt de website daar erg goed op in. Het gebruiksvriendelijke boekingssysteem en de taakgerichte homepage gaven uiteindelijk de doorslag. 'Uit in Vlaanderen' en 'Bubblestick' eindigden op de tweede en derde plaats.

Onze partners