Bubobox identificeert de influencers van je merk

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Bubobox heeft een webplatform ontwikkeld via hetwelk klanten, fans en sympathisanten op een eenvoudige manier hun mening kunnen delen over hun favoriete merken.

Bubobox heeft een webplatform ontwikkeld via hetwelk klanten, fans en sympathisanten op een eenvoudige manier hun mening kunnen delen over hun favoriete merken. Het webplatform van BuboBox draait volledig in de cloud en kan toegevoegd worden aan de website of aan de Facebookpagina van een bedrijf of van een merk. Bedoeling is dat klanten, fans en sympathisanten via tekst, foto’s en video’s kunnen vertellen wat ze van je bedrijf of van je product vinden, en dat die content dan verder verspreid wordt via de gangbare sociale kanalen.

“Bubobox is eigenlijk een word-of-mouth marketing platform dat merken kunnen gebruiken om hun ‘influencers’ op te sporen én te belonen”, vertelt medeoprichter Koen Stevens. “Eén van de bekende voorbeelden van wat er mogelijk is komt van muzikant Sioen. Hij gebruikte ons platform om een heuse user generated videoclip in elkaar te kunnen steken. 400 fans leverden een filmpje, en al de footage werd gebruikt in de clip. Ik hoef je niet vertellen hoeveel positieve mond-op-mond reclame dat teweeggebracht heeft.”

Intussen maken multinationals als AB Inbev, Henkel, Unilever en Ben&Jerry’s gebruik van Bubobox, en kregen die bedrijven tienduizenden extra bezoekers te verwerken op hun webstek dankzij de getuigenissen van de fans. Ook digitale reclamebureaus zoals Emakina en TBWA gebruiken de toepassing intussen en verkopen ze verder aan hun klanten.

Het potentieel van Bubobox bleef niet onopgemerkt, want iMinds en de investeringsmaatschappij Internet Attitude hebben onlangs nog aangekondigd dat ze mee in het kapitaal stappen van het bedrijf.

“In totaal hebben we al 625.000 euro opgehaald”, glimlacht Stevens, “maar dat is dan wel het gecumuleerde bedrag dat we bijeengeharkt hebben sinds onze opstart. Daar is ook de ondersteuning vanuit het iStart-programma van iMinds bijgerekend, evenals de steun van het IWT en van de participatiemaatschappij Vlaanderen (PMV).”

“Op het moment dat wij zijn ingestapt had Bubobox een knap product klaar, én had het bedrijfje al enkele belangrijke betalende klanten in de portfolio, waaronder TBWA en AB Inbev”, knikt Béatrice de Mahieu van Internet Attitude. “Wij willen Bubobox dan ook helpen om sneller te groeien én om internationaal actief te worden.”

Bubobox biedt zijn diensten aan in een saas-formule, en richt zich vooral tot KMO’s die de authentieke content als marketinginstrument willen gebruiken. Na een eerste ervaring in de VS is het de bedoeling om ook op die markt actief te worden.

Paspoort:

Bubobox.com Opgericht in: 2010

Maatschappelijke zetel: Ham

Aantal werknemers: 3 vennoten, 1 persoon in vaste loondienst + freelancers.

Kapitaal: 625.000 euro via verschillende bronnen

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content