Callcenterdivisie Alcatel-Lucent alsnog verkocht geraakt (update)

13/10/11 om 10:57 - Bijgewerkt om 10:57

Bron: Datanews

Na een moeilijk verkoopsproces is de enterprise-afdeling van Alcatel-Lucent toch verkocht aan private equityspeler Permira.

Callcenterdivisie Alcatel-Lucent alsnog verkocht geraakt (update)

Na een moeilijk verkoopsproces is de enterprise-afdeling van Alcatel-Lucent toch verkocht aan private equityspeler Permira.

Permira zou volgens de Financial Times toch de som van 1,5 miljard euro betalen die Alcatel-Lucent wilde voor de divisie. Eerder haakte de investeerder bijna af na financieringsproblemen, schrijft de krant. Onder meer Aspect Software en Siemens Enterprise Communications werden eerder ook al gelinkt aan de deal.

De verkochte afdeling bevat alle telefoonswitchen, zoals de OmniPCX, maar ook de succesvolle callcenter software Genesys die in 2000 overgenomen werd. De enterprise afdeling staat voor 10 procent van de omzet van Alcatel-Lucent.

De verkoop maakt deel uit van de strategie van Alcatel-Lucent-ceo Ben Verwaayen om te focussen op de kernactiviteiten, met name telecomtechnologie ontwikkelen en verkopen.

Update:

Intussen is duidelijk geworden dat Permira een bindend bod van 1,5 miljard dollar heeft gedaan voor de overname van de Genesys-business van Alcatel-Lucent. De rest van de enterprise business blijft dus binnen het bedrijf. Genesys staat voor een omzet van 500 miljoen dollar (2010). De overnamedeal zou zo'n 1800 mensen omvatten.

Lees meer over:

Onze partners