CeBIT 2009 - Dag 2

04/03/09 om 14:00 - Bijgewerkt om 13:59

Bron: Datanews

Hoe proberen standhouders de aandacht naar zich toe te trekken?

Hoe proberen standhouders de aandacht naar zich toe te trekken?

Op een grootschalige beurs als CeBIT - ja, zelfs met het kwart minder exposanten dit jaar is dat nog steeds zo - is het als standhouder zaak om zoveel mogelijk volk naar je toe te trekken. En dus moet je lokken, teasen en paaien. We zetten even enkele middeltjes op een rij die ons vandaag opvielen tijdens de vele kilometers slenteren;

Zet een Formule 1 racebolide, een zeldzame luxewagen, of een ander origineel voertuig in je etalage. Zorg ook liefst voor een link naar je onderwerp, zoals Asus dat gelukkig ook écht een Lamborghini-laptop heeft.

Ziehier de truuk van de copycat: veelvuldig toegepast in de Aziatische paviljoenen. Een bedrijfsnaam en bijbehorend logo creëren dat als twee druppels water lijkt op dat van een iets grotere concurrent, zorgt voor de nodige verwarring én de daaruit voortvloeiende aandacht.

Een klassieker: trek schaamteloos de kaart van het functioneel bloot. Laat hostessen met enkele lapjes rond de dunne lenden bijvoorbeeld gadgets uitdelen.

Of haal nog eens een rad van fortuin van onder het stof. Dat hoeft zelfs niet kostelijk te zijn: met aanstekers, sleutelhangers en stickers zijn heel wat mensen nog steeds erg opgezet zoals we vandaag nog met onze eigen ogen konden aanschouwen.

Je kan ook resoluut voor hoogbouw gaan, liefst gecombineerd met allerlei lichtjes. Dat wordt zeker in de hallen met watergekoelde hyperkrachtige super-pc's, inventieve pc-behuizingen en fluisterstille ventilators ongetwijfeld geapprecieerd.

Dappere exposanten kunnen overwegen om de wet van Murphy uit te dagen. Als je product bijvoorbeeld gegarandeerd waterbestendig is: toon dat dan ook aan de bezoekers. Bewonderende blikken zullen je deel zijn.

En last but not least: denk toch ook eens aan de immer grommende magen en dorstige kelen. Overweeg bijvoorbeeld een mand met gezond snoep. Zelfs op een appel kun je tegenwoordig al je logo kwijt.

Onze partners