CeBIT vindt zichzelf opnieuw uit

Hoewel de technologiebeurs dit jaar 480.000 bezoekers trok, wil de organisatie van CeBIT de formule volgend jaar aanpassen. Kwestie van de concurrentie beter te weerstaan.

CeBIT is en blijft de drukst bezochte technologiebeurs op de planeet, met in 2007 maar liefst 480.000 bezoekers en 6150 exposanten uit 77 landen. Het bezoekersaantal lag daarmee 10 procent hoger dan een jaar eerder.

Natuurlijk moet de Duitse hoogmis van de technologie ook optornen tegen stevige concurrentie van nieuwkomers als de CES in Las Vegas, 3GSM in Barcelona (omgedoopt tot Mobile World Congres) of de IFA in Berlijn. En tegen grote ‘afvalligen’ uit de it-wereld natuurlijk.

Om meer professionals aan te trekken – hoewel er al 379.000 waren in maart laatstleden, daalt hun aantal constant – heeft Deutsche Messe, de organisator van CeBIT, beslist om de toegangsprijs gevoelig te verhogen. De editie van 2008 zal trouwens één dag langer duren, van 4 maat tot 9 maart. Het weekend wordt meer gericht op het grote publiek.

Er zijn 4 grote thema’s gepland: professionele oplossingen, oplossingen voor de openbare sector, thuis- en mobiele oplossingen en technologie en infrastructuur. Parallel met de beurs worden verscheidene events georganiseerd, waaronder SAO World (‘it procurement’), teh CRM Arena, CeBIT in Motion (telematica, navigatie, automobiel, transport en logistiek), ‘Consulting and services’ (consulting, integratie/implementatie, outsourcing) en TeleHealth Congres.

Na Rusland wordt volgend jaar Frankrijk het gastland op CeBIT.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content