CES: Sony’s 3D-toekomst is brilloos

Tijdens de CES-persvoorstelling van nieuwe Sonyproducten ridiculiseerde CEO Howard Stringer een van de belangrijkste kritieken op 3D-televisie, het feit dat een groot deel van de consumenten niet bereid is om er een brilletje voor te dragen, door zijn eigen 3D-bril pas na een klein kwartier af te zetten. “Ik merkte niet eens dat ik hem op had.”

Tijdens de CES-persvoorstelling van nieuwe Sonyproducten ridiculiseerde CEO Howard Stringer een van de belangrijkste kritieken op 3D-televisie, het feit dat een groot deel van de consumenten niet bereid is om er een brilletje voor te dragen, door zijn eigen 3D-bril pas na een klein kwartier af te zetten. “Ik merkte niet eens dat ik hem op had.”

Maar toch liet het Japanse elektronica- en mediaconcern duidelijk zien dat het achter de schermen zwaar aan het investeren is in 3D-technologie zonder een brilletje. Als eerste komen draagbare Blu-Rayspelers aan de beurt: er stonden op de Sonystand al conceptmodellen van een toestel met een scherm van 10,1 inch.

Maar ook 3D-televisietoestellen zonder brilletje komen eraan, en het worden niet van de kleinsten: vicedirecteur Hiroshi Yoshioka kondigde de komst van een 24,5 inch-, 46 inch- en 56 inch-model aan. Ondertussen wordt het publiek toch nog naar de huidige generatie 3D-televisies gelokt, onder meer met camcorders en digitale fotocamera’s die driedimensionale beelden en video’s kunnen schieten. Die moeten namelijk ook ergens op bekeken worden. Ook kwam het bedrijf met de eerder aangekondigde Vaio F-laptop met 3D.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content