Cisco ondersteunt SIP in nieuwe producten

Cisco Systems zal het session initiation protocol (SIP) ondersteunen in de IP PBX software van het bedrijf. Het bedrijf was tot nu toe de enige grote leverancier van netwerkapparatuur die SIP niet ondersteunde.

CallManager 5.0. is het eerste product dat SIP zal ondersteunen. SIP is een protocol om multimediacommunicatie mogelijk te maken op een voice-over-IP (VoIP) -netwerk. Door het protocol kunnen bedrijven die VoIP gebruiken verschillende producten van verschillende leveranciers koppelen. Hierdoor kunnen de kosten om een VoIP-netwerk op te zetten laag gehouden worden.Cisco ziet de ondersteuning van SIP als een belangrijke stap voor hun klanten. “Ip-telefonie gaat allang niet meer alleen over het omleiden van langeafstandsgesprekken. Het gaat over het verbeteren van productiviteit en effectiever werken. En mensen moeten daarom kunnen communiceren en samenwerken op de manier die het beste bij hun past”, aldus Barry O’Sullivan, vice-president ip communications van Cisco.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content