ClickandBuy neemt vliegende start in België

11/06/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 10/06/07 om 23:59

Bron: Datanews

Met de Belgische marktleider in digitale foto-ontwikkeling Foto.com heeft ClickandBuy, specialist in online betalingen, in zijn eerste half jaar in België al een topklant in huis gehaald.

ClickandBuy is sinds december actief in België, in de persoon van Jean-Pierre Jacobs, senior marketing manager Benelux. Het bedrijf, opgericht in Keulen maar met hoofdzetel in Londen, is wereldwijd in volle opmars en zegt luidop dat het in Europa één van de grootste spelers wil worden in online betalingen. De firma doet dat met een origineel concept waarbij gebruikers een account aanmaken bij ClickandBuy waarmee ze op de websites van de e-handelaars met een paar klikken de gewenste dingen kopen. Gebruikers ontvangen pas een afrekening van hun aankopen na een vastgestelde termijn of als hun rekening een bepaald niveau heeft bereikt. Voor de e-handelaar is er het voordeel dat met ClickandBuy in één klap meer dan 40 verschillende betaalsystemen beschikbaar zijn.MonopolieJacobs sleepte in ons land al enkele mooie contracten in de wacht, zoals dat met Foto.com, de grootste site voor het afdrukken van digitale foto's in België. "Foto.com heeft ons systeem een aantal maanden getest en was verrast door het succes bij de klanten," aldus Jacobs. "In Luxemburg hebben wij bovendien grote namen als iTunes en Skype als klant. Voorts hebben we nog zowat 15 prospecten in de pijplijn."Omdat ClickandBuy nog maar net bezig is in ons land, zijn omzetcijfers nog niet aan de orde. Maar Jacobs is realistisch. "In België is er op vlak van elektronische betalingen quasi een monopolie van Ogone en Banksys. Het wordt moeilijk om hen van de troon te stoten. In ieder geval zullen wij ons - meer dan zij - richten op bedrijven die internationaal verkopen, en dus minder op lokale e-commerçanten." En dat heeft hij goed gezien. Volgens schattingen van BeCommerce spendeerde de Belgische consument in 2006 namelijk 2,03 miljard euro op het (volledige) internet. Slechts 675 miljoen euro van die som was voor Belgische e-handelaars."

Onze partners