D’Ieteren rijdt voort met Selligent

Stefan Grommen Stefan Grommen est rédacteur de Data News.

Autoinvoerder en -distributeur D’Ieteren heeft in België voor de automatisering van z’n verkoopscyclus gekozen voor een crm-oplossing van het Belgisch-Franse Selligent.

Autoinvoerder en -distributeur D’Ieteren heeft in België voor de automatisering van z’n verkoopscyclus gekozen voor een crm-oplossing van het Belgisch-Franse Selligent.

De Selligent-oplossing wordt nu uitgerold doorheen het volledige D’Ieteren-netwerk van 350 concessiehouders. Ze zal uiteindelijk aan 1000 gebruikers rechtstreeks toegang verlenen tot een centrale database met gegevens van meer dan 2 miljoen consumenten, zelfstandigen, bedrijven en vlootbeheerders. Voordien werkte het bedrijf met een zelf ontwikkelde oplossing.

De bedoeling is voorts dat de oplossing de verschillende fases van de relatiecyclus van D’Ieteren-verkopers met klanten en prospects structureert: promotionele communicatie, opvolging van signalen van ontevredenheid, lead generation, conversie van aankoopintenties in echte orders, bevorderen van klantenbinding, opvolging van klachten, … Dat moet ook opvolging en analyse vereenvoudigen. Elk merk verplicht de concessiehouders tot een gedetailleerde commerciële rapportering. Vroeger waren dat papieren rapporten en moest de verkoper die gegevens wekelijks overnemen in een Excel-document, dat bestemd was voor de commerciële hiërarchie. Dat is nu volledig geïnformatiseerd.

“Het feit dat Selligent gemakkelijk geïntegreerd kan worden met onze andere applicaties, en dat onze concessiehouders zich goed voelen met het systeem, heeft ons in onze keuze gesterkt”, klinkt het bij D’Ieteren.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content