‘Dag van de webshop’ zet Belgische e-commerce in de kijker

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Vandaag vindt naar het voorbeeld van buitenlandse initiatieven de eerste Belgische ‘Dag van de Webshop’ plaats. 89 webshops bieden korting aan.

Vandaag vindt naar het voorbeeld van buitenlandse initiatieven de eerste Belgische ‘Dag van de Webshop‘ plaats. 89 webshops bieden korting aan.

De Belgische e-commerce websites hebben in 2010 een gezamenlijke omzet geboekt van 903 miljoen euro. Dat is 28,1 procent meer dan in 2009, wist specialist in online betalingen Ogone in in januari nog te vertellen. Het inspireerde Tom Dupon en Jeroen De Clerck van online marketing agency Conversics om de online ondernemers nog eens extra in de kijker te zetten.

Vandaag – niet toevallig ook de langste dag van het jaar – geven 89 webshops korting, pakken ze uit met stuntaanbiedingen of of hebben ze iets extra over voor hun klanten zoals gratis verzending. Onder de deelnemers vinden we grotere e-commerce initiatieven – denk aan Colruyt, Fun, Neckermann of Free Record Shop – maar even goed ook heel wat kleinere, gespecialiseerde webwinkels die een eigen origineel aanbod hebben.

Het idee is gebaseerd op de Nederlandse ‘Dag van de Gratis Bezorging’ en de ‘Free shipping Day’ in de Verenigde Staten en Engeland waar de aangesloten webshops op één dag gratis leveren. In het Belgisch initiatief beslissen de deelnemende webshops zelf welke promotie ze willen aanbieden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content