Data als marketingtool: hoe AB Inbev driehonderdduizend pintjes weggaf op twee dagen

03/10/17 om 17:50 - Bijgewerkt om 17:57

Bron: Datanews

Wie heeft er nog een sponsordeal nodig als u hetzelfde kunt doen door data slim in te zetten? Dat is de essentie van de truc die AB Inbev tijdens Euro 2016 toepaste om gratis bier uit te delen en zo de fans van Wales te charmeren.

Carlsberg was vorige zomer de biersponsor van Euro 2016 en gaf zo'n 90 miljoen euro uit aan die deal. Maar concurrent Budweiser speelde het spel slimmer. "De Engelsen lagen er in de tweede ronde onverwacht snel uit, waardoor Wales als enige Britse ploeg overbleef. Onze promostunt bestond er in om iedereen in Wales een gratis Bud te geven als Wales zijn volgende match zou winnen, " legt Michael Codd uit. Hij is binnen de IT-afdeling van AB Inbev verantwoordelijk voor marketing binnen Europa.
...

Verder lezen?

Lees gratis alle artikelen van Datanews

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd

Onze partners