De 10 meest bekeken YouTube-filmpjes van 2014 in België

10/12/14 om 10:27 - Bijgewerkt op 04/02/15 om 16:17

Bron: Datanews

Deze 10 YouTube-video's hebben het jaar 2014 het meeste kleur gegeven volgens de Belgen.

1. De Nike Football-reclame met Ronaldo, Neymar en Ibrahimovic maar ook Hazard en Courtois

2. De 'clash' tussen Luigi en Mario door internethype Norman

3. De zingende nonnen in de Italiaanse The Voice

4. De Rode Duivels-spot We Are Ready!

5. De 'eerste kus' van 20 vreemdelingen in Tatia Pllieva's First Kiss

6. Hoe men vergadert bij Microsoft en Nokia volgens YouTube-fenomeen Cyprien

7. De 'spinnenhond' van SA Wardega

8. De echte Natalia versus de Natalia-imitatie door Nathalie Meskens in Tegen De Sterren Op

9. De beklimming van de 650 meter hoge Shanghai Tower

10. De aanval van de Devil Baby

Meer lijstjes zijn te vinden op het YouTube-kanaal YouTube Rewind 2014.

YouTube in cijfers

- De kijkers van YouTube-video's bevinden zich overal ter wereld: 80 procent van het YouTube-verkeer is afkomstig van buiten de VS

- In totaal heeft YouTube maandelijks één miljard unieke bezoekers

- Er wordt meer dan 300 uur aan video per minuut aan YouTube toegevoegd

- Elke maand wordt er meer dan 6 miljard uur aan video's bekeken. Dat komt neer op bijna een uur per persoon ter wereld

- Bijna 40% van de YouTube-video's wordt op de smartphone bekeken

- Meer dan een miljoen videomakers uit meer dan 30 landen verdienen geld met hun YouTube-filmpjes

Lees meer over:

Onze partners