De Lijn verkocht 50.000 sms-tickets in eerste maand

De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn heeft een maand na de lancering van het sms-ticket in heel Vlaanderen al 50.000 van zulke tickets verkocht.

De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn heeft een maand na de lancering van het sms-ticket in heel Vlaanderen al 50.000 van zulke tickets verkocht.

Sinds 1 februari kunnen reizigers van De Lijn in heel Vlaanderen een sms-ticket kopen. Voordien was het systeem enkel actief in Gent en Antwerpen. In de voorbije maand verdubbelde daardoor het aantal verkochte tickets per dag, van gemiddeld zo’n 800 naar 1700 per dag. In totaal verkocht De Lijn naar eigen zeggen zo 50.000 sms-tickets in februari. De meeste sms-tickets werden op vrijdag verkocht. Op weekdagen piekt de verkoop tussen 16u en 17u.

Een sms-ticket kan je kopen door DL (ticket van 60 minuten, 1,30 euro) of DL120 (ticket van 120 minuten, 2,10 euro) te sms’en naar 4884. De bevestigings-sms geldt als vervoersbewijs.

Een sms-ticket wordt afgerekend via de gsm-factuur (postpaid), of afgetrokken van het beltegoed (prepaid kaarten). Het is niet nodig om eerst te registreren. Wie belt met een bedrijfsgsm kan alleen na toestemming van zijn werkgever gebruik maken van het systeem.

Het betalingssysteem werd samen met Proximus ontwikkeld en werkt daarom voorlopig enkel bij Proximus-klanten. Base en Mobistar [doen nog niet mee].

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content