De Lijn verkocht al 2 miljoen sms-tickets

De Lijn zal ook voor het eerst de kaap van 300.000 sms-tickets per maand ronden

In september zal De Lijn ook voor het eerst de kaap van 300.000 sms-tickets per maand ronden.

De Lijn wil met het sms-ticket haar reizigers een goedkoper alternatief bieden voor een biljet bij de chauffeur en stipter kunnen rijden. Met de 2 miljoen verkochte tickets voor bus en tram haalt de vervoermaatschappij nu al de verkoopsdoelstelling voor 2011.

De verkoop van sms-tickets is sinds 1 januari met 70 procent gestegen. Sinds 1 januari kunnen ook klanten van de gsm-operatoren Base en Mobistar een sms-ticket aanschaffen, Proximus-klanten konden daarvoor al een sms-ticket kopen.

De verkoop van biljetten bij de chauffeur is met 25 procent gedaald, wat de stiptheid ten goede komt. Tot en met eind augustus was het sms-ticket goed voor 17 procent van de verkoop van vervoerbewijzen voor een enkele rit. In januari was dat nog 12 procent.

Dagelijks gaan gemiddeld 8.700 sms-tickets over de denkbeeldige toonbank. De meeste sms-tickets worden verkocht op vrijdag. Op weekdagen piekt de verkoop tijdens de avondspits tussen 16 en 17 uur.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content