De Post verkoopt eigen sim-kaarten

De Post gaat vanaf 1 september eigen sim-kaarten aanbieden, onder de merknaam PostMobile. Toch wil het geen mobiele virtuele operator genoemd worden.

De Post gaat vanaf 1 september eigen sim-kaarten aanbieden, onder de merknaam PostMobile. Toch wil het geen mobiele virtuele operator genoemd worden.

De Post werkt voor het product samen met Proximus. Woordvoerder Piet Van Speybroeck: “We worden geen mobiele virtuele operator. We maken gebruik van het netwerk en de expertise van Proximus, maar kunnen wel onze eigen merknaam en eigen prijsmodel lanceren”.

De verkoop van gsm-kaarten past volgens de woordvoerder in een verdere diversificatie van het aanbod van De Post. “We verkopen nu al andere producten, bijvoorbeeld van de Nationale Loterij, en werken samen met Western Union. Gsm-kaarten zijn een goede aanvulling van ons dienstenaanbod”. De woordvoerder verwijst ook naar het brede verkoopsnetwerk waarover De Post beschikt, inclusief de e-shop.

PostMobile is bewust eenvoudig gehouden: 5 euro belkrediet waarmee binnen België 25 minuten kan getelefoneerd worden of 50 sms-jes verstuurd. De prijs is altijd en overal in België geldig, ongeacht het tijdstip of het netwerk (vast of mobiel) dat wordt gebeld. “Dit eenvoudig en voordelig model ligt in de lijn met al onze producten”, aldus Van Speybroeck.

Hoeveel gsm-kaarten De Post wil verkopen, maakt het bedrijf nietbekend.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content