De Tour gaat 2.0

Kort voor de start van de Tour de France 2007 kondigde organisator Amaury Sport Organisation (ASO) aan dat het de website ‘letour.fr’ helemaal in een – ja hoor – web 2.0-kleedje zou gieten.

Volgens verschillende websites zou het internetagentschap Nurun de opdracht hebben binnengerijfd om [letour.fr] volledig opnieuw te ontwikkelen. Het bedrijf moest daarbij gebruik maken van de modernste technologieën en trends, u weet wel: web 2.0, Ajax, …Online is nu een volledige databank met statistieken beschikbaar, de route, de planning van elke etappe. Bovendien krijgen bezoekers ook ‘live’ informatie bij elke rit die bezig is: het verloop, tijdsverschillen, nieuws, interviews, … Na elke rit worden de rangschikkingen en de reacties onmiddellijk geüpdatet. Leuk is ook de randinformatie: een toeristische gids bij elke etappe en informatie over hoe Tour-steden worden geselecteerd.De grootste vernieuwing is echter de samenwerking met YouTube, zo meldt ASO zelf in een persbericht. Recente beelden van de koers en van interviews komen in het gekende YouTube-afspeelvenster op de website terecht.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content