DelhaizeWineWorld is grote winnaar BeCommerce Awards

14/02/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 13/02/07 om 23:59

Bron: Datanews

In totaal vallen 13 e-commercewebsites in de prijzen. Het b2b-aanbod liet te wensen over.

Van de 94 ingediende dossiers ontvingen er 13 gisterenavond een [BeCommerce Award]. Die beloont bijzondere inspanningen van Belgische organisaties voor de handel op het wereldwijde web. Bedoeling vooral de Belgische e-commerce te stimuleren, aangezien marktonderzoeker InSites [onlangs nog concludeerde] dat die manier om klanten te bereiken in België nog op een laag pitje staat. De BeCommerce Awards zijn een initiatief van het Belgisch Direct Marketing Verbond (BDMV) - waartoe ook de organisatie BeCommerce behoort - en het vakblad Inside. Daarnaast werden gisteren ook de 9 eerste BeCommerce Labels uitgereikt voor het respecteren van de e-commercecodes van BeCommerce en Bureau Veritas Certification.BeCommerce had een categorie voor de 'starters' (de nieuwe webwinkels), een 'special BeCommerce Award' voor een uitzonderlijk initiatief, de 'grote' awards (b2c) en de publieksprijzen. De aandachtige lezer bemerkt het ontbreken van b2b-awards. Volgens de jury voldeden de inzendingen in die categorie niet aan wat er effectief op de markt aanwezig is.Bij de starters triomfeerde Cottonhouse.be, een website voor de verkoop van stoffen, wegens de 'goed gevoel'-uitstraling. Zilver was voor kledingwinkel Bikkembergsfootball.com en Brico.be en Di-Bag wonnen brons.De 'special BeCommerce Award' was voor Lukasweb.be, die Vlaamse kunst internationaal aan de markt brengt. De jury looft het geloof in een Europese toekomst voor de website.De grote b2c-prijs ging uiteindelijk naar DelhaizeWineWorld.be, een website waarmee de warenhuisketen Delhaize zijn wijnaanbod aan de man brengt. De jury zegt dat de website "in de top 3 van zijn sector" staat. Voorts is er lof voor de gebruiksvriendelijkheid en de "meerwaarde via artikels en tips ten opzichte van de winkel zelf, ook voor niet-wijnkenners." De tweede plaats in deze categorie was voor verzekeraar Ethias.be, de bronzen medaille ging naar de webshop van de Kempische ijsfabrikant Ijsboerke.Gameswebsite gamesloop.be, boeken- en multimediaverkoper Fnac.be, veilingsite eBay.be, reisbureau Neckermann.be en bankgroep Dexia.be ontvingen de publieksprijzen.De eerste 9 BeCommerce Labels waren voor 3Suisses.be, Azur.be, Komplett.be, LaRedoute.be, Mediadis.com, Neckermann.com, Proxis.be, Unigro.be en Unikadoo.be.

Onze partners