Deze campagne moet de Belg verleiden tot mobiel internet

18/06/15 om 13:46 - Bijgewerkt om 14:50

Bron: Datanews

Een nieuwe website moet de Belg overhalen om meer mobiel te surfen. Het initiatief is het startschot van een campagne waarmee burgers later ook gratis mobiel internet kunnen uitproberen.

Deze campagne moet de Belg verleiden tot mobiel internet

© iStock

Met de website Surfmobile.be willen Minister De Croo, het BIPT en de FOD Economie de Belg beter informeren over de voordelen en het goed en veilig gebruik van mobiel internet. De site beantwoordt een aantal vragen zoals het verschil tussen 2G, 3G en 4G, wat je kan doen met pakweg 100 megabyte, enz. Daarnaast is er ook een tool om je mobiel dataverbruik in te schatten.

De Belgen maakten de afgelopen jaren een stevige inhaalbeweging op vlak van mobiel internet. Vandaag gebruikt 57,5 procent van de bevolking mobiel internet. Al staan we daarmee wel maar op de 21e plaats in Europa. Daar ligt het gemiddelde op 66,7 procent.

"57,5% mobiele breedband penetratie is niet voldoende!" zegt Jack Hamande, voorzitter van het BIPT. "De voordelen en nieuwe toepassingen van mobiel internet zijn oneindig. Ze maken de maatschappij efficiënter, flexibel en productiever. En die productiviteit is nodig voor innovatie. Wij willen, samen met andere federale instanties, met de Surfmobile-campagne, het vertrouwen wekken voor het gebruik van mobiel internet."

De lancering van de website is een eerste stap in de campagne om meer Belgen mobiel te laten surfen. Dit najaar volgt er een probeerperiode waarbij je als consument tijdelijk gratis mobiel internet kan gebruiken.

Onze partners