Didier Bellens haalt uit naar KPN Belgium

16/11/09 om 10:00 - Bijgewerkt om 09:59

Bron: Datanews

Didier Bellens toont geen begrip voor concurrenten die klagen over de sterke positie van zijn bedrijf.

Didier Bellens toont geen begrip voor concurrenten die klagen over de sterke positie van zijn bedrijf.

De weekendkranten stonden bol van de straffe uitspraken van Belgacomtopman Didier Bellens. "Wie niet investeert, moet nadien niet klagen dat hij onvoldoende klanten heeft, klonk het in De Tijd. In La Libre Belgique en L'Echo ging Bellens op hetzelfde elan door: "Wil je als telecombedrijf meespelen dan is de kwaliteit van je netwerk cruciaal. Investeer je niet, dan krijg je het op een bepaald moment onvermijdelijk erg lastig. Kijk naar de problemen van KPN in België vandaag", luidt het.

Volgens Bellens heeft KPN te weinig op lange termijn gedacht. "De eerste jaren ging het voor KPN heel makkelijk. Ze investeerden amper en konden via lage prijzen toch klanten binnenhalen, tegen goede marges. Nu begint het probleem, want KPN wil ook klanten die meer bellen en verbruiken. Maar die klanten willen de nieuwste technologie, zoals 3G. Heb je die technologie niet, dan wordt het lastig. KPN stelt dat het te weinig bedrijfsklanten heeft en Belgacom te veel. Maar als je niet wil investeren, moet je niet klagen."

In de interviews toont Bellens zich ook sceptisch tegenover de vierde gsm licentie in ons land. "Wat die vierde gsm-speler betreft, heb ik zware twijfels. In Europa is er een trend tot consolidatie naar drie spelers. En in België zouden we dat omdraaien? Ik zeg niet dat er geen interesse is van een vierde speler, maar ik ga met u de weddenschap aan dat we nadien opnieuw naar drie gaan."

Bron: Belga

Onze partners