Didier Bellens stuurt excuus-sms voor panne

Luc Blyaert was hoofdredacteur bij Data News

Belgacom topman Didier Bellens heeft iedereen die vorige zondag in het buitenland vertoefde, een sms’je gestuurd met excuses voor de grote panne.

Belgacom topman Didier Bellens heeft iedereen die vorige zondag in het buitenland vertoefde, een sms’je gestuurd met excuses voor de grote panne.

“Beste klant, wij verontschuldigen ons voor het recent ongemak op ons gsm-netwerk en danken u voor uw geduld. Didier Bellens”, zo luidt het sms-bericht van de Belgacom topman. Vorige zondag had de operator een enorme panne waarbij Proximus-abonnees in het buitenland hun gsm bijna zes uur niet konden gebruiken. De verbinding tussen het Proximus netwerk en de buitenlandse operatoren werkte niet.

Proximus gaf aan dat het geval per geval een vergoeding voor de panne zal betalen. Abonnees moeten hun zaak wel motiveren. Veel moeten ze niet verwachten. Belgacom houdt het op 5 euro per gebruiker.

Dat Didier Bellens nu pas, drie dagen na het voorval, een excuus sms-je stuurt naar zijn klanten, komt doordat eerst de lijst moest opgevraagd worden van alle klanten die op zaterdag, de dag voordien, reeds actief waren in het buitenland. Hoeveel sms-jes de Belgacom topman vanmiddag stuurde wordt niet vrijgegeven. In juni vorig jaar stuurde Bellens ook al eens een excuus-sms naar aanleiding van een panne bij Proximus.

Nauwelijks een maand later had Belgacom te kampen met een gelijkaardige panne als die van voorbije zondag, waarvoor toenmalig minister van ICT Vincent Van Quickenborne Belgacom publiekelijk op de vingers tikte.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content