E-bankingtoepassing van Fortis meest performant

De e-bankingtoepassing van Fortis is de best beschikbare onder 15 verschillende applicaties voor internetbankieren. Dat blijkt uit meetgegevens van InternetVista, dat zich specialiseert in monitoring van internettoepassingen. De applicatie van Axa ondervond het meeste hinder.

De e-bankingtoepassing van Fortis is de best beschikbare onder 15 verschillende applicaties voor internetbankieren. Dat blijkt uit meetgegevens van InternetVista, dat zich specialiseert in monitoring van internettoepassingen. De applicatie van Axa ondervond het meeste hinder.

InternetVista volgde een maand lang (van 5 mei tot 5 juni jongtleden) de e-bankingtoepassingen die 15 bankinstellingen in ons land aan hun klanten aanbieden. Elke minuut bezocht een robot elke site die opgenomen was in de audit, om te zien of zij beschikbaar was en om eventuele pannes of defecten te ontdekken.

De belangrijkste conclusie was dat de algemene performantie van de e-bankingtoepassingen erg hoog lag. Het beste resultaat werd opgetekend bij Fortis, waarvan de e-banking 100 procent beschikbaar was, gevolgd door Rabobank, Keytrade, ING, Binck Bank, Delta Loyd, Argenta en Deutsche Bank met een beschikbaarheidgehalte van 99,9 procent. InternetVista stelde tijdens de testperiode wel enkele fouten vast bij Axa (vijf uur onbeschikbaar in totaal), de Bank van de Post (3 uur), bij Landbouwkrediet en Dexia (elk 2 uur).

Cédric Braem, managing director bij InternetVista, spreekt van sterke prestaties, maar vindt dat zeker de communicatie over pannes voor verbetering vatbaar is. “De gebruiker treft enkel een frustrerende foutmelding aan zoals ‘Error 503’ of ‘internal server error’, die alleen ingewijden kunnen begrijpen. KBC is de enige bank die hieraan aandacht schenkt, door een boodschap te brengen die door elke klant begrepen kan worden.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content