E-handelaars vragen meer transparantie

BeCommerce, dat een veertigtal e-handelaars verenigt, is heel tevreden met de aankondiging van Banksys deze week om internetaankopen via Bancontact mogelijk te maken. Maar toch heeft de vereniging er een aantal vragen bij.

“Het is mooi nieuws,” reageert Carine Moitier, woordvoerster van BeCommerce en daarnaast medeoprichtster van Bivolino.com, een online hemdenverkoper. “Dat zal de elektronische commercie veel dynamischer maken voor consumenten zonder kredietkaart en voor jongeren.” BeCommerce is dus zeker niet ontevreden over de aankondiging van Banksys, maar de online handelaars wensen betere en meer informatie.Dat Banksys beslist heeft om de aankondiging relatief vroeg te doen (het project start ten vroegste in februari), zorgt er volgens de vereniging voor dat de transparantie tegenover de handelaars nog meer vertroebeld wordt. BeCommerce is kortom vragende partij om nauwer samen te werken met Banksys “in het belang van de consument en de handelaars.” De vragen van de vereniging gaan bijvoorbeeld over de kosten van die betaling met Bancontact voor de handelaar, de veiligheidsgaranties van Banksys en simpelweg de exacte planning van de lancering.Carine Moiteur onderstreept overigens dat het nodig zal zijn om de klanten goed in te lichten en op al hun vragen te antwoorden via bijvoorbeeld een callcenter. Wie zal daarvan de kosten dragen?Trouwens, de leverancier van beveiligde betalingsdiensten Ogone, ook lid van BeCommerce, is gelinkt met het project.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content